Introduktion

Välkommen till Hatthyllan .Dessa Allmänna villkor gäller alla kunder som lägger en order hos oss via www.hatthyllan.se. Köparen är skyldig att ta del av villkoren innan köp. Vid beställning accepterar köparen dessa Allmänna villkor. Hatthyllan Malmö AB förbehåller sig rätten att ändra våra Allmänna villkor.

1. Allmänt

Beställningar

Innan du slutför och betalar för en order kan du granska din beställning och göra ändringar. Du är bunden till din order först när du godkänner den och våra villkor i kassan. Hatthyllan Malmö AB förbehåller sig rätten att begränsa och/eller cancellera en order.

Betalning 

Hatthyllan Malmö AB accepterar betalning via Klarna, kortbetalningar genom MasterCard, VISA och American Expressen. Totalsumman för ordervärde, frakt och eventuella övriga kostnader kontrolleras och dras från ditt konto när du godkänner din order.

Orderbekräftelse

En digital orderbekräftelse skickas till angiven e-postadress när du slutfört ditt köp. Detta är ett kvitto/betalningsunderlag för ditt köp i webbshopen.

Ändring av order

När du slutfört ett köp och fått en orderbekräftelse börjar vi behandla ordern i vårt system och på vårt lager. När paketet lämnat lagret finns det ingen möjlighet att ändra i din order. Om du upptäcker fel i angivna kontaktuppgifter är det din skyldighet att kontakta kundservice på info@hatthyllan.se

Makulerade ordrar

Beställningar kan inte garanteras förrän betalning är oss tillhanda och din order är skickad. Varor i din varukorg är inte reserverade till dig och är tillgängliga för andra kunder samtidigt. Vid de tillfällen där det framgår att en produkt är reserverad i din varukorg så ska detta dock inte ses som en garanti och produkten kan fortfarande säljas till någon annan. Vi reserverar oss för att produkter kan ha sålt slut även om din order har gått igenom. Din order är ej bekräftad förens du erhållit ditt leveransbekräftelse mail.

Prisfel

Vid eventuella prisfel förbehåller vi oss rätten att justera eller makulera beställningen.

 

2. Frakt & Leverans

Alla varor skickas med DB Schenker till ditt närmsta ombud baserat på den adress som anges i kassan. Din order behandlas inom 2-7 dagar med vissa undantag. Hatthyllan Malmö AB tar ej ansvar för eventuella förseningar orsakade i tull. Om en leverans är försenad eller inte kan skickas på grund av lagersaldo eller andra skäl kommer kunden informeras om detta så snart möjligt och senast 14 dagar efter att ordern lagts. Kunden får då avbeställa och/eller återbetalas utan extra kostnad.

Fraktkostnad

Kunden står för fraktkostnaden på 49 kr vid köp under 1000 kr. Vid beställningar över 1000 kr är det fri frakt.

Leveranstid

Uppskattad leveranstid är 2-7 arbetsdagar om ingenting annat anges.

Ej uthämtade paket

Du har 14 dagar på dig att hämta ut dina paket. Hatthyllan Malmö AB ansvarar inte för paket som inte hämtas ut och vi debiterad en avgift på 300 kr för returfrakt och administrativa kostnader.

 

3. Betalningar

Du kan betala med följande medel:

- Kort (Mastercard/VISA/Diners/American Express)

- Klarna

Alla transaktioner är krypterade och 100% säkra. Hatthyllan Malmö förbehåller sig rätten att kontrollera kortets giltighet, att det finns täckning samt att de adressuppgifter köparen angett är korrekta. Hatthyllan Malmö AB förbehåller sig rätten att neka köp.

 

4. Byten och returer

Du har rätt att ångra ditt köp mot giltigt kvitto inom 14 kalenderdagar efter att du mottagit dina varor. Produkten måste returneras i säljbart skick i originalförpackning och med alla hangtags. Alla returnerade varor skickas tillbaka tillsammans med ifylld retursedel. Oidentifierade objekt som returneras kan nekas återbetalning. Returer som är skadade, smutsiga, tvättade eller slitna godtas ej. Hatthyllan Malmö står ej för returfrakt utan debiterar 59kr som dras av på återbetalningen. Varan måste skickas i samma eller liknande kartong som varan levererades i via DB Schenker som du lämnar in hos ditt ombud. Du kan även returnera eller byta dina varor i vår fysiska butik på Davidshallstorg 1, 211 45 Malmö.

 

5. Reklamation

Om du upptäcker ett produktionsfel kan varorna reklameras mot giltigt kvitto eller betalningsunderlag. Produkt som skadats till följd av slitage anses inte vara felaktig. Om du vill byta ut den felaktiga produkten kan vi byta den mot liknande vara i mån av tillgång. Om möjligt erbjuder vi att reparera defekta produkter. Om det inte går att reparera eller produkten inte längre är tillgänglig har du rätt till full återbetalning inklusive frakt- och returkostnader. Innan en vara kan reklameras måste kundservice kontaktas för hantering av ärende: info@hatthyllan.se. Oftast behövs bild och förklaring av vad som är defekt. Vid godkända reklamationer skickar vi en retursedel till din mailadress. Varan måste skickas i samma eller liknade kartong som varan levererades i via DB Schenker som du lämnar in hos ditt ombud. Du kan även returnera, byta eller reklamera dina varor i vår fysiska butik på Davidshallstorg 1, 211 45 Malmö.

 

6. Återbetalningspolicy

Återbetalning sker via samma betalningsmetod som vid köp. Vänligen notera att det kan ta upp till 14 bankdagar efter godkänd retur innan pengarna återfinns på ditt konto.

Gällande lag

Dessa villkor och eventuella tvister som uppkommer i samband med villkoren vid användning av webbplatsen, eller med köp på webbplatsen, regleras av svensk lag. Hatthyllan Malmö AB kan modifiera eller ändra dessa villkor. Du uppmanas därför att spara de villkor du accepterar vid tidpunkten för köpet av din beställning.

Innehav av rättigheter

Alla rättigheter, inklusive upphovsrätt av www.hatthyllan.se, stannar hos Hatthyllan Malmö AB. All användning av denna webbplats eller dess innehåll, inklusive kopiering annat än för eget personligt, icke-kommersiellt bruk är förbjudet utan vår tillåtelse.

Integritetspolicy

Hatthyllan Malmö AB sparar dina personuppgifter för att kunna hantera din beställning. Dessa delas med lager- och logistikpartners för att kunna leverera varorna. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy här.